رزمایش الی بیت المقدس

بسم الله الرحمن الرحیم

رزمایش الی بیت المقدس امروز جمعه با حضور بسیجیان گردانهای بیت المقدس، کوثر ، امام حسین و امام علی علیه السلام در قم برگزار شد




به گزارش قم نگار، مرحله اصلی رزمایش بزرگ بسیج با عنوان "الی بیت‌المقدس" با حضور گردان‌های بسیجیان استان تهران آغاز شد.

در این بازدید سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و سردار فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین حضور داشتند.

این رزمایش با هدف آزادسازی قدس شریف از دست دشمن فرضی انجام خواهد شد. در برنامه اصلی رزمایش، ماکتی از مسجدالاقصی توسط بسیجیان فتح خواهد شد.

این رزمایش با حضور ۱۲۰ گردان بسیج و با محوریت قرارگاه امام حسین(ع) سپاه در یکی از مناطق اطراف قم  با حضور سی و پنج هزار بسیجی در حال برگزاری است.

شایان ذکر است برخی از بچه های خوب هیأت رزمندگان اسلام شهرستان زرندیه- شهر مأمونیه نیز از حاضرین در این رزمایش به شمار می آیند.

مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام شهرستان زرندیه

میلاد امام موسی کاظم علیه السلام

بسم الله الرحمن الرحیم



مژده ای دل که شب میلاد کاظم آمده


فاطمه بر دیدن موسی بن جعفرآمده


کاظمین امشب چراغان ازوجود کاظم است


خانه ی صادق چراغان از حضور کاظم است


ولادت امام موسی کاظم مبارک باد


http://dl.aviny.com/Album/mazhabi/ahlbeit/kazem/kamel/04.jpg

مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام شهرستان زرندیه


امنیت

بسم الله الرحمن الرحیم


امنیت چیست؟

مفهوم امنیت در دنیای واقعی برای بسیاری از ما حیاتی است در دوران ماقبل تاریخ، امنیت عبارت بود از اصول حفظ بقا؛ نظیر امنیت در برابر حملة دیگران یا حیوانات، و نیز امنیت تأمین غذا. گرچه ابعاد امنیت ملی را در اشکال مختلف تقسیم کرده‌اند، لیکن عمده ابعاد امنیت ملی را می‌توان به شرح ذیل دانست:

1- امنیت سیاسی

2- امنیت اقتصادی

3- امنیت نظامی

4- امنیت اجتماعی

 امنیت سیاسی

امنیت سیاسی به معنای وجود دستگاه سیاسی است که در آن مردم آزادانه و بدون ترس و وحشت بتوانند مواضع سیاسی و باورهای خود را در چارچوب قوانین موجود بیان کنند. در حقیقت بین امنیت سیاسی و میزان استبدادی بودن رژیم‌های سیاسی، رابطه‌ای معکوس وجود دارد. نحوه توزیع قدرت و شکل رژیم سیاسی در این مورد اهمیت دارد.رابطه امنیت سیاسی و استبداد، هر چه استبداد کاهش یابد، امنیت سیاسی افزایش می یابد.در تعریف دیگری امنیت سیاسی چنین تعریف شده است: «موجودیت کشور و ملت، وحدت، انسجام و آشتی ملی و تعامل سازنده بین گروه‌ها و نخبگان سیاسی».

امنیت اقتصادی

امنیت اقتصادی به‌لحاظ لغوی، مرکب از دو واژه امنیت و اقتصاد است.بر این اساس، امنیت اقتصادی عبارت است از آزادی از هر نوع ترس، شک و ابهام در بلااجرا ماندن تعهدات و مطالبات و در عین حال حصول اطمینان از برخورداری از ثمره فعالیت­هایی که در زمینه تولید ثروت و توزیع و مصرف آن صورت می­گیرد.

امنیت نظامی

با دقت در پیشینه تاریخی ایران٬ اوضاع جنگهای داخلی عراق-افغانستان-یمن-عربستان-پاکستان٬ نقش محوریت ایران در مذهب شیعیان جهان


پتانسیل های ملی در دفاع از سرزمین٬ تسلط سیاسی و جغرافیایی بر خلیج فارس و تنگه هرمز و توانایی های بالقوه ایران در ادامه نامحدود جنگهای


نامنظم پیش بینی پاسخی شگفت آوری را از سوی ایران به هرگونه تجاوز به مرزهای آبی و خاکی کشورمان یادآور میشوم. به باور کارشناسان


جغرافیای سیاسی٬ مـنـطـقـه خـلیـج فارس، یک منطقه استراتژیک جهانی به شمار مى آید، زیرا مرکز تاءمین انرژى مورد نـیـاز کـشـورهـاى


صـنـعـتـى جـهان و شاهراه اقتصادى و بازرگانى بین سه قارّه اروپا، آسیا و آفریقا مى باشد. همچنین این منطقه مرکز جهان اسلام با اکثریت شیعه


، یکی از مناطق اصلی تمدن بشری و از موقعیت نظامى حسّاسى نیز بـرخـوردار اسـت. در صورت آغاز هرنوع جنگی بر ضد ایران حوزه درگیریهای


نظامی ایران و غرب بسیار فراگیرتر از مرزهای جغرافیایی کنونی ایران خواهد بود. به شکل کلی مهم ترین پاسخ های فراگیر ایران به این تجاوز نظامی


میتواند شامل این موارد گردد:


1- مسدود کردن مدت دار تنگه هرمز و توقف جریان 30تا40 درصد از نفت جهان


2- هدف قرار دادن میادین نفتی عربستان و کاهش صدور درازمدت انرژی به غرب


3- هدف قرار دادن ناوهای جنگی٬باری و نفت کش ها در خلیج فارس و آغاز جنگ سوم خلیج فارس


4- هدف قرار دادن کشورهای عربی (در صورت بازکردن مرزهای خود)


5- هدف قرار دادن اسرائیل (که به عنوان یکی از ایالتهای آمریکا در منطقه محسوب میشود)


6- هدف قرار دادن پایگاههای سربازان آمریکایی٬ انگلیسی در منطقه و آغاز برچیده شدن آنها


7- گسترش فراگیر عملیات انتحاری در کل خاورمیانه و نفوذ به اروپا


8- آغاز نبردهای درازمدت حزب الله لبنان با اسرائیل


9- آغاز نبردهای درازمدت فلسطین با اسرائیل


10- گسترش جنگ گروه الحوثی با سردمداران فاسد سعودی٬ مصر و اردن


11- آغاز انقلابهای آزادیخوانه شیعیان کویت٬ قطر٬ عمان٬ یمن٬ عراق


12- آغاز انقلابهای فراگیر شیعیان مبارز بحرینی توسط برخی گروهها همچون الوفاق الوطنی الاسلامی٬ العمل الاسلامی البحرین٬ الجبهه الاسلامیه لتحریر البحرین و عموم شیعیان حق طلب بحرین که تحت ستم هستند.


13- گشودن مرزهای تحمیلی ایران با افغانستان٬ عراق٬ ارمنستان٬ آذربایجان٬ کردستان عراق و بلوچستان پاکستان


14- گشودن بازار اسلحه ایران به همه کشورهایی که به نوعی با غرب در تضاد هستند


امنیت اجتماعی


آیا مضمون امنیت اجتماعی و اشکال بروز و ساماندهی آن در همه جوامع یکسان است؟ چگونه می‌توان ضمن استفاده از تجربه‌ها و یافته‌های جهانی، ملاحظات بومی را در طراحی و تفسیر امنیت اجتماعی دخیل نمود؟ فرض بر آن است که ریشه‌های بروز و شیوه‌های مدیریت امنیت اجتماعی در جوامع گوناگون، متفاوت است. این فرض را نظریه‌پردازان اولیه امنیت اجتماعی نیز می‌پذیرند.
 
ریشه روش شناختی تامل در معنای غربی امنیت اجتماعی به این پرسش مربوط است که آیا در ایران هم عدم اطمینان خاطر افراد و گروهها به دلیل احتمال زوال هویت ایرانی است؟ سهم و وزن دغدغه هویت در احساس ناامنی اجتماعی چقدر است؟ آیا مسائل دیگری وجود دارند که مسأله هویت خواهی را تحت الشعاع قرار می‌دهند؟ آیا می‌توان گفت که ایرانیان نسبت به هویت، هیچ دغدغه‌ای ندارند؟
 
به نظر می‌رسد هویت خواهی اولین اولویت مبحث امنیت اجتماعی (به تعریفی که گذشت) در ایران نیست. در پژوهشی که با عنوان «مسائل اجتماعی ایران» انجام گردیده است، گروهی از محققان علوم اجتماعی به استخراج عینی مسائل اجتماعی در ایران پرداخته‌اند. این گروه پژوهشی با تهیه پرسشنامه‌ای، مهمترین عوارض اجتماعی،‌اولویت و موضوعیت آنها را از عامه مردم، مسئولان و مطلعین جویا شده‌اند. مهمترین مسأله اجتماعی از دید سه گروه مذکور، صبغه اقتصادی دارند و به فقر و اشتغال مربوطند. در این تحقیق هویت‌خواهی مقام پنجم و افسردگی روانی آخرین مسأله اجتماعی ایرانیان ذکر شده است. (محمدی: 1383)
 
همانگونه که گذشت خاطرنشان ساختیم که امنیت اجتماعی عبارت است اطمینان خاطر افراد جامعه و نیز گروههای اجتماعی نسبت به موجودیت و انسجام خود در قبال تحرکات عمدی (مانند کوچاندن هوشمند یک قوم) و تحولات عادی(مانند زلزله یا گسست نسلی).
 بر اساس این تعریف، موضوع امنیت اجتماعی در ایران فقط گروه نیست بلکه فرد نیز به عنوان عضو گروه و مولفه‌ سازنده جامعه در شمول امنیت اجتماعی قرار می‌گیرد. همچنین افراد و گروهها، هم دغدغه موجودیت خود را دارند و هم نگران هویت و انسجام جمعی خود می‌باشند.
 
عناصر اصلی امنیت اجتماعی در ایران با فرض نسبی بودن، تنوع، قابل کنترل بودن، تغییر و چند وجهی بودن مفهوم امنیت اجتماعی در ایران، مهمترین دغدغه‌های ایرانیان (در سطح فردی و گروهی) به ترتیب وزن و نقش موثر، عبارتند از:

  1. فقر اقتصادی
  2. اعتیاد
  3. خشونت خانوادگی
  4. فساد و فحشا
  5. بی‌اعتمادی
  6. هویت خواهی
  7. تبعیض
  8. نظام تأمین اجتماعی
  9. جنایات سازمان یافته
  10. مسائل زنان
  11. بیماریها و اختلالات روانی

امنیت اجتماعی و مولفه‌های آن مانند انسجام گروهی، نظم عمومی، سلامت و مهارت افراد، امید به زندگی و امنیت هویت، نقش مهمی در بقاء و بالندگی ملتها دارند.


در پایان باید اذعان داشت این امنیت را مرهون زحمات شبانه روزی سربازان گمنام امام زمانی دانست که مطالعات و امور استراتژیکی خود را فرا منطقه ای می دانند و کیلومترها آن طرف تر با چشمانی باز دشمن را رصد می کنند و در همان نقطه راه نفوذ را می بندند و در این راه از رهنمودهای امام خامنه ای مدظله العالی همیشه بهره مند بوده اند.

پس بدینوسیله و از طریق این وبلاگ از زحمات همه دستگاههای اطلاعاتی و نظامی کشور که با تلاشهای بی وقفه خود امنیت را در داخل کشور برقرار نموده اند تشکر و قدردانی می نمایم  به قول تماشاگران فوتبال:

بچه ها مچکریم

خدابه شما قوت دهد

مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام شهرستان زرندیه

انتقاد

بسمه تعالی

امشب گشتی در فضای مجازی و وبلاگهای محلی شهر مأمونیه زدم اما متاسفانه به جز چند مورد تمامی وبلاگها چندماه و یا حتی یک سال است که به روز نشده و این به ریاست محترم اداره ارشاد برمی گردد و بس. یکی دو مرتبه از ایشان خواسته شد تا در این مورد توضیحاتی ارائه فرمایند اما ایشان فرمودند موردی نبوده اما اکثر وبلاگها خاموش شده اند به اسامی زیر توجه فرمایید:

استاد رحیم نیکنام(عضو شورای کانون)

شهر من مأمونیه(آقا جواد مولایی)

و مزاجه من تسنیم(همشیره بهرام همایون)

یادداشتهای اهلی(سرکار خانم اهلی)

شهید کریم صلاح(مهندس صلاح عضو شورا)

سایت عبدالجید نجارلو(عضوشورا)

خاطرات(ناصرصلاح عضو شورا)

و بسیاری دیگر که باید بررسی شود و علت را جویا شد البته استاد نیکنام کمی کسالت دارندکه امیدوارم برطرف شود اما دیگران چه؟؟؟

آقای جوانمرد تعزیه خوب!!!، خوب است البته نه در مهدیه حضرت سکینه سلام اله علیه !!! بلکه در فضا و مکانی دیگر. اگر به تعزیه علاقه دارید و بودجه ای برای در نظر گرفته اید برای وبلاگ نویسی هم  باید تأکید می کنم باید ردیف بودجه ای مد نظرتان باشد چون با این روش دیگر جوانان رغبتی به این فضا نشان نمی دهند هرچند با پیدایش تلگرام و... این پیش بینی را می کردیم اما نه به این اندازه.

مسئله ای دیگر:

استاد نیکبخش ره آوردی از نمایشگاه مطبوعات داشته که با هم مرور می کنیم:

امروز توفیق پیدا کردم به بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات ایران در مصلی تهران بروم.

نمایشکاه در شبستان اصلی مصلی برقرار بود در بدو ورود غرفه های استانها بود که طبق عادت همیشگی ابتدا گشتم تا غرفه استان مرکزی را پیدا کنم!!!.

بعد از پیدا کردن غرفه استان چند نشریه کمتر از تعدا انگشتان دست بود باز طبق عادت سراغ نشریات زرندیه را گرفتم!! .

مسول انجا که خانمی بود فرمودند :زرندیه درعرصه  نشریات استان مرکزی فعال نیست و بما چیزی را نداده اند .

گفتم اصلا زرندیه نشریه دارد ؟

ایشان گفت :چند ماه نامه دارند که اسمشان را گفت ولی از نشریاتشان خبری نیست.

البته از ساوه فقط دو نشریه را دیدم و چند تا هم از اراک بود.

بروشوری را از غرفه استان مرکزی برداشتم تا مطالعه کنم  بنام فهرست رسانه های استان مرکزی 1394 

در این بروشور 

از 33 نشریات اختصاصی --تخصصی سهم زرندیه 0

از 14 نمایندگی خبرگزاری . پایگاه های خبری سهم زرندیه 0

از 14 پایگاه های خبری استان سهم زرندیه 0

از 2 روزنامه سهم زرندیه 0

از 22 هفته نامه سهم زرندیه 0

از 8 دو هفته نامه سهم زرندیه 0

از 12 ماهنامه سهم زرندیه 2است .  اتیه اندیشان مدیر مسول علی وفایی و آسان تا آسمان مدیر مسول حجت الاسلام سید رضا کمالی.

از 105 رسانه خبری استان  فقط 2 نام از زرندیه درج شده است. 

حال سوال اینجاست که چرا نشریاتی که در زرندیه مجوز دارند و بعضا چاپ می شوند در این نمایشگاه حضور ندارند ؟؟

و دیگر اینکه مسولین استان آیا خبر رسانی کرده اند؟  مدیران مسول نشریات زرندیه خبر داشته اند یاخیر؟

در پایان هم چه کنیم در چنین مکانهایی شهر زرندیه را بیشتر معرفی کنیم؟

با تشکر از استاد

خوب جناب آقای جوانمرد سهم شما در این کار چقدر است؟؟؟؟؟؟

اگر بنده و امثال بنده تاکنون سکوت کرده ایم دلیل نمی شود شما به این امور رسیدگی نفرمایید

به هر حال بنده منتظرم واکنش شما را در این امور مشاهده نمایم

موفق، پیروز و سربلند باشید

مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام شهرستان زرندیه

سردار اقتدار

بسم الله الرحمن الرحیم


بسم الله سردار! می خواهیم آغاز کنیم روزشمار سقوط اسرائیل را روی سنگ مزارت. چه سپید است روی این تخته سیاه با جمله «خامنه ای در اجلاس، مچ سران اسرائیل را خواباند». خون شهید مفت زمین نمی ریزد، به خصوص اگر نامش شهید حسن تهرانی مقدم باشد. در جمهوری اسلامی، سنگ مزار شهید، خاکریز دیپلماسی است.

مانیفست «انقلاب سنگ» روی سنگ مزار شهدای ما نقش بسته. سنگ مزار حاج حسن، «کتیبه مقاومت» است. سنگ فقط آیه خدا نیست، بلکه سلاح خدا هم هست. کاری که رژیم غاصب قدس با 250 کلاهک اتمی قادر به انجامش نیست، سنگ مزار حاج حسن به خوبی انجام می دهد. سردار زیرک سپاه خامنه ای، حتی از سنگ قبرش هم مسئله درست کرده برای اسرائیل. به به! جمله را عشق است؛ روی سنگ مزار من بنویسید: «اینجا مدفن کسی است که آرزو داشت اسرائیل را نابود کند».

ما بچه های سپاه قدس ایم. دیپلماسی که جای خود دارد، گاه هست که از سنگ قبر هم موشک درست می کنیم. اگر نتانیاهو، فرعون آخرین است، خدا نیز بلد است از «عصای خامنه ای»، «عصای موسی» بسازد. ساخت! کم دستی نیست دست مولای ما. ریشه در «کف العباس» دارد و نشانه ای از زخم عاشورا. دیروز در تاریخ، نیل شکافت. امروز در جغرافیا، نقشه از «نیل تا فرات»، و فردا همه اسرائیل. عصایی که دیروز رود را شکافت، امروز تلمود را می شکافد. هنوز البته مانده تا شلیک شود موشک های حاج حسن.

نتانیاهو کلا از سنگ می ترسد، اما از هیچ سنگی، اندازه سنگ مزار حاج حسن شهید نمی ترسد. امروز ما احوال تهرانی مقدم آسمانی را از هم سینه شهدا؛ امام خامنه ای می پرسیم، و فردا احوال موشک های حاج حسن را از پرز و نتانیاهو. وقتی گوساله سامری از موشک های سردار سپاه اسلام می ترسد، «گوساله های بی بی سی» لطف کنند خفه باشند. گذشت دوره ای که نخست وزیر اسرائیل با «تیر و کمان و سنگ» طرف باشد. نشان به نشان برد موشک های حاج حسن، نتانیاهو هر شب باید مشق شب بنویسد از «موشک، قلب اسرائیل، سنگ مزار حاج حسن».

آری! هر شهیدی کمی تا قسمتی نسبت به خون خود غرور دارد. ممکن نیست اسرائیل از صحنه روزگار محو شود، ما سهم موشک های تهرانی مقدم را ندهیم. «اینجا مدفن کسی است که آرزو داشت اسرائیل را نابود کند»، یعنی اوج هوشمندی حاج حسن. یعنی اگر فردا اسرائیل نابود شد، باید مستند «آرزوهای موشکی» ساخت. روز نابودی اسرائیل، ما بر دیوار محل شهادت سردار موشکی سپاه خواهیم نوشت: «اینجا انبار مهمات خدا بود و حاج حسن، مرد خدا بود». سنگ مزار حاج حسن اما، دفتر مشق آزادی قدس است. شهادت، همه آرزوی سردار ما بود. بگذار سنگ مزار حاج حسن، راوی فتح «انقلاب سنگ» باشد. بسم الله سردار! می خواهیم آغاز کنیم روزشمار سقوط اسرائیل را روی سنگ مزارت.

مدیر اجرایی هیأت رزمندگان اسلام شهرستان زرندیه